Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2010

Η Εφοδιαστική στην Θεσσαλονίκη


Αναξιοποίητη παραμένει η στρατηγική γεωγραφική θέση της Θεσσαλονίκης σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη των επενδύσεων και συνακόλουθα των υπηρεσιών logistics, καθώς η συμπρωτεύουσα δεν διαθέτει ούτε ένα ολοκληρωμένο εμπορευματικό κέντρο με την -καθιερωμένη ευρωπαϊκά- έννοια του όρου. Ο κλάδος των υπηρεσιών logistics στη Βόρεια Ελλάδα χαρακτηρίζεται από ανεπαρκείς υποδομές, ενώ πλήττεται και από το ακατάλληλο θεσμικό πλαίσιο, παρά τα σημαντικά γεωστρατηγικά πλεονεκτήματα της περιοχής.

Όπως τονίζουν με έμφαση στελέχη εταιρειών logistics της Θεσσαλονίκης, μέχρι να προβλεφθεί ειδική χρηματοδότηση για ιδιωτικές επενδύσεις ανάλογης μορφής, η οποία να καλύπτει ένα ικανοποιητικό μέρος των απαιτούμενων κεφαλαίων, δεν πρέπει να αναμένονται σχετικές επενδύσεις στη συμπρωτεύουσα. Έτσι, παρά το γεγονός ότι το κόστος του τελικού προϊόντος μπορεί να μειωθεί μέχρι και κατά 30%, μέσω της λειτουργίας κέντρων logistics, με προφανή οφέλη για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές, η Βόρεια Ελλάδα και κατ’ επέκταση το σύνολο της χώρας εξακολουθεί να κινείται σε αυτό το πεδίο με βραδείς ρυθμούς, την ίδια στιγμή που άλλες χώρες, όπως επί παραδείγματι η Σουηδία, έχουν ήδη περάσει στις υπηρεσίες logistics τρίτης γενιάς.

Οι φορείς της βιομηχανίας, του εμπορίου, αλλά και εξειδικευμένα στελέχη logistics της Βόρειας Ελλάδας έχουν προβάλει ως επιτακτική την ανάγκη δημιουργίας ενός πάρκου logistics στη Θεσσαλονίκη, ώστε η χώρα μας να μπορεί να ανταγωνιστεί με αξιώσεις τα "εκκολαπτόμενα" βαλκανικά κέντρα του κλάδου, στη Βουλγαρία, την ΠΓΔΜ κά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου